10.11.2016

tapaus Donald Trump...

 Täällä Yhdysvalloissa on kuluneen vuorokauden aikana valittu maalle uusi presidentti, en tiedä oletteko kuulleet... Uuden presidentin nimi on Donald Trump.
 Minulta on tässä kysytty useaan otteeseen kuluneen vuorokauden aikana omaa mielipidettäni, ajattelin sen tässä ilmoittaa.
 Kumpikaan presidentti ehdokkaista eivät olleet minun ehdokkaitani, kuten palstoilla olen muistuttanut on minun presidentin sukunimi edelleen Niinistö, niin yllättävää kun se onkin niin olen edelleen Suomalainen.
 Olen iloinen siitä että demokratia toimii ja se mitä olen täällä Yhdysvaltoja kierrellessä oppinut on että nämäkin ovat ihmisiä täällä ja jos he jostain asiasta ovat jotain mieltä niin Luojan kiitos heillä on siihen vielä toistaiseksi oikeus.
 Mielestäni näissä vaaleissa ali-suoriutujia ovat tiedotusvälineet sekä ne jotka mielensä pahoittivat tai kokivat kärsineensä tappion. Huonosti veti myös kaikenmaailman kalluppien tekijät, ymmärrätte varmaan miksi.

 Kun kisassa selkeästi oli kaksi huonoa vaihtoehtoa, Clinton ehkä antoi mukavammat kasvot pahuudelle mutta jokatapauksessa molemmat vaihtoehdot olivat vastenmielisiä, ei minulle oikein syntynyt omaa suosikkia missään vaiheessa. Minun henkilökohtainen kantani on että demokratia ja kansa on puhunut ja pulinat pois. En hetkeäkään epäile etteikö Trump pysty toimimaan maan presidenttinä, enemmän olen huolissani hänen turvallisuudestaan. Mahdollisten presidentin turvallisuutta vaarantavien toimien seuraukset demokratian ja yleisen tasapainon kannalta olisi ne kaikkein vakavimmat seuraukset tässä palapelissä...
 Tässä blogissa en tämän kummemmin ota kantaa politiikkaan, kunhan nyt vaan vastasin uteluihin näin tarinan muodossa. Aurinko sekä nousi että laski täällä tänään, rauhoittukaa hyvät ihmiset...

Ei kommentteja: